“Kalk Gidelim” Turu

31 Temmuz 2017
340
Views

İstanbul’dan Hafta sonu kaçamakları.
Taraklı, Karagöl , Göynük, Abant, Bolu

Yazın klasik deniz tatili yerine ,
İstanbul’ a yakın serin bol dinlenmeli , cuma- pazar üç günlük, Sakarya- Bolu hafta sonu kaçamağını sizler için yazdık.

Cuma sabah erken İstanbul’ dan iki araçla yola çıktık. ilk durağımız Taraklı. Mekan tercihimiz Abdi İbrahim Konağı. İşletmecisi Yusuf Kabak sağlık sektöründe yıllarca çalışmanın neticesi olsa gerek temiz bir aile mekanı oluşturmuş.
Bu arada mekanın adı bilinen ilaç firması ile sadece isim benzerliğinden ibaret. Yöre halkı reklamlarda kullanılan Mümkünlü tanımından rahatsız, Bir söyle bin ah işit durumu, bizden söylemesi.

Sakin kasaba lakaplı ,Taraklı küçük konaklardan oluşan şirin bir ilçe.70 li yıllarda ayva, enginar başta olmak üzere bu yörenin tarım merkezi olan faal çarşı şu an hediyelik eşya dükkanları ve yöresel gıda ürün dükkanları ile çevrili.
Kahvaltı tarihi konakta yapıyoruz. Konağın ayrıca eski usül banyo ve lavabo bulunduran 4 adet konaklama odası da mevcut .

Uhud denen şeker içermeyen buğday çimi aşını tatmadan ve stoklarınıza eklemeden dönmeyin.

Patates yağlaması ve reçeller tam lezzet resitali .

Çıkarken yayla azığı hazırlatıyoruz.

Börek, köfte, sucuk mekan yanında yer alan Eymen Yöresel’ de çabucak hazırlanıyor. Yusuf Paşa ya da diğer adı ile Kurşunlu Cami avlusunda soluklanmanın ardından azığımızı alıyoruz. Yolumuz Karagöl yaylası . Aracınızda mangal ve demlik bulundurmanız menfaatinize . Ha bir de yayla yolu asfalt ama dik ve yokuşlu , arkamızdaki Şenol Bey gibi benzin hesabı yapmak istemiyorsanız çıkarken deponuzu tam doldurun. Tabi yaz bile olsa mont ve kabanları unutmayın , donmamak için.

Yayla bir krater göl havzası muazzam çam ve kayın ormanı .

Göl manzarası müthiş.

Yayla yanındaki Yayla mescidinde ,

Kuş sesleri arasında huzurlu Cuma namazı ardından Karagöl manzarasında çay eşliğinde doyumsuz manzarayı seyre koyuluyoruz. Günü tamamlayıp,
İstanbul’ un manevi Fatih’i Akşemsettin hazretlerini ziyaret için Göynük’ e yoka koyuluyoruz.

Türbe ‘ de Fatiha ve selam sonrası cami avlusunda yer alan . Hacı Bayram Veli’nin öğrencisi Akşemsettin , huzur ve dinginlik hakim bu beldeye. Manzaramız Göynük Zafer Kulesi ve Akşemsettin Parkında çay molası veriyoruz.

Konaklama için Abant’ a geçiyoruz.

Abant gölü manzarası ve sabah akşam sürecek göl yürüyüşleri ve fayton gezilerine , aile sohbetlerine dalıyoruz. Tüm dünyadan konukları olan otelde karamel şeker çocuk Gine’ li Adem , bize hepimiz Adem’in çocuklarıyız , düsturunu sevimliliği ile gösteriyor.

Abant’tan Bolu’ nun manevi büyüğü Hayreddin Tokadi’ nin ebedi istirahatgahına yola koyuluyoruz, Yoldan aldığımız kiraz ve dağ ahududu ile ağzımızı tatlandırıp, dua ve şükür vakti arası veriyoruz. Peşinden Bolu Karacasu mevkiinde yer alan konaklama otelimize geçiyoruz. Ala geyikler arasında uzun orman yürüyüşlerine ve dinlenmeye geçiyoruz. Koşu ve yürüyüş parkuru olan otelde her mevsim bir futbol kulübüne rastlamak mümkün. Biz de bundan nasibimizi alıp , Sivas Spor teknik direktörü Samet Aybaba ile hasbihal edip, fanatik Beşiktaşlı gençlerimizle fotoğraf karesine sığıyoruz.

Ertesi sabah bu orman yürüyüşlerimizi tekrarlayıp, Kartpostallık manzaraları olan Gölcük gölüne geçiyoruz. Fotoğraf çekimi ve göl yürüyüşü ardından
Gerede’ de yer alan Hoca Ahmet Yesevi’ bin akıncı dervişlerinden Ramazan Dede’ ye ve mekanın bulunduğu Esen Tepe’ ye uğruyoruz. Acıkan ekibi Gerede pidesi ardından semaverde çay ile avutup, dönüş yoluna geçiyoruz . Yeniçağa’ da Şair Dertli ‘ de ve Sapanca ‘ da çay molası vererek geziyi İstanbul ‘ da başladığımız yerden noktalıyoruz.

Prof . Dr. Zekeriya Nurkalem

4. Gazalle Resort Hotel/ Karacasu Mevkii- Bolu .0 (374) 262 98 00
5. Gölcük Gazalle Restaurant . 0 (374) 262 90 95
6. Gerede Kebap Bank, Et ve Gerede pide salonu. 0(374) 3113900
7. Gerede Esentepe Semaver Çay evi ve Kır lokantası/ Belediye işletmesi.
8. Şair Dertli Anıt mezar, Yeniçağa yol üstü durağı.

Makale Kategorileri:
Gezilerimiz

"Ya yemek yiyorumdur, ya da ne yiyeceğimi düşünüyorum"