Göller Bölgesi Araçla Mini Tur

23 Mayıs 2024

Denizli – Burdur- Isparta göller bölgesi araçla mini tur.

Ekibimizin miniğine söz verdiğimiz traverten gezimiz için İstanbul ‘ dan 2 araçla sabah namazı gün ağarmadan yola çıktık, Yolda ufalığımızın ilk sorusu ‘’Denizli de deniz var mı ? ‘’ Denizli adının buraya Tengizli Oğuz boylarında geldiğini ve denizin olmadığını öğrenerek cevaplıyoruz. Osman Gazi köprüsü ve İzmir otobanı ulaşım kolaylığını kullanarak, otobanda tek mola (1) ile Pamukkale Karahayıt bölgesindeki önceden aradığımız çiftlik evinde kahvaltı ile güne başlıyoruz. Yol boyu çiçek açmış nar ve karadut ağaçları eşliğinde geldiğimiz mekanın işletmecisi Ümit bey, çiftliğin doğal rutininde geniş bahçesi ile güzel bir mekan oluşturmuş. (2) İsrafı önlemek için serpme kahvaltı azar azar sevis ediliyor, istediğiniz ürünler tekrar, sınırsız olarak geliyor. Kahvaltı dışında günün diğer saatlerinde de Karahayıt girişte yapacağınız bir kasap alışverişi ile mangal da yapabilirsiniz. Kahvaltı sonrası mekana yakın olan Haytabey şelalesi güzel bir yürüyüş güzergahı. Çıkışta Karahayıt Kırmızısu ‘ ya uğrayıp, karadut ve nar suyu içip , ardından ayaklarımızı şifalandırıyoruz. Karahayıt pazarından nar, nar suyu , karadut suyu ve hediyelikleri alarak , rotamızı Pamukkale ‘ ye çeviriyoruz. Pamukkale’ nin 3 giriş kapısı var, biz giriş için Pamukkale Traverten otoparkının olduğu kuzey kapısından girdik. Yürüyüş mesafesi olduğu için bebek pusetli aileler , antik havuz ve müzeye yakın güney kapısını tercih edebilir. Hierapolis antik kent girişinde gezi öncesinden telefonlarımıza yüklediğimiz müze kart aplikasyonu ile kolayca karekod oluşturarak ücretsiz giriyoruz. Hierapolis’in ismini, Pergamon Kralı eşi Hiera’dan aldığı düşünülmekte, Frigya ve Bizans dönemi izlerini barındıran kent , içinde devasa bir amfi tiyatro barındırıyor. Tiyatronun merdivenlerinde uzun soluklu muhteşem bir manzara molası veriyoruz. Ardında müze bahçesinde bir kahve molası ile antik havuzların sütunlarını seyre dalıyoruz. Sırt çantalarımızı yüklenip , orta kapıda yer alan Denizli simgesi horoz heykelinde fotoğraf çektirip , Pamukkale travertenlerinden inişe geçiyoruz. Travertenler diğer adı ile kimyasal reaksiyon sonucunda çökelme ile oluşan kayaçlar ayağımızın altında. Beraberinde termal su ayağımızdan akarken yürüyüşe geçip fotoğraflar alıyoruz. Pamukkale güneş ışıklarının geri çarpması ile sıcaklık ve ışık çok fazla. Yürüme mesafelerinde diz boyu su bulunuyor, tercihen mevsimden bağımsız şort veya kapri ile yürümeniz, şapka ve güneş gözlüğü bulundurmanız, varsa bir deniz çorabı çantanızda olması iyi olur. ( ayakkabı, terlik, deniz ayakkabısı travertenlere zarar verdiği için yasak) Çıkardığınız ayakkabıları çantanıza koymak için plastik poşet, sırt çantası çıkışta kurulanmak için ufak bir havlu ve su bulundurun. Yürüyüşümüze bayır aşağı yürüyerek güney kapıda sonlandırıyoruz. Ayakabımızı giyip , kapı yanında bulunan duraktan taksi ile araçlarımıza kuzey kapıya geçiyoruz. Travertenlerde yorulan ekip ile Denizli kebabı yemek için, Kebapçı Baki’ ye (3) yöneliyoruz. Yanık ayran , Zafer gazozu domates , yeşillik ve soğanla servis edilen kebap yanında çatal servisi yok, el yordamıyla bu sorunu da halledip , karnımızı doyurup, havlu ve bornoz alışverişi için Babadağ çarşının yolunu tutuyoruz.

Çarşı girişinde mahlada,
‘’Besmele çek gir çarşıya , selamı da unutma ha.
Kiloyu eksik çekme ha, metreyi kısa tutma ha.
Hakka hizmet eylemektir, halka hizmet eylemek.
İyi belle sen bu sözü sakın yabana atma ha.’’

Dikkatimizi çekiyor.

Alışverişimizi yapıp , soluğu Denizli’nin bir tatlı klasiği olan Hacı Şerif’ te (4)irmik tatlısı , çay molasında alıyoruz. Konaklama otelimize geçip (5) gece çay molası için ayrı bir lezzet durağına (6) uğurluyoruz ekibimizin gençlerini. Otelde hafif kahvaltı ile erkenden güne başlayıp, soluğu ters Pamukkale olarak da bilinen bir doğa harikası Kaklık mağarasında (7) alıyoruz. Yaz aylarında yüzme havuzu da olan bu alan Honaz belediyesi tarafından işletiliyor. Uzun soluklu serin bir gezi sonrası rotamızı pide için Tavas Elmalı pideye (8) kuruyoruz. Eski bir aile işletmesi olan mekanda, ortaya karışık aldığımız pidelerden ; yöresel peynirli- yumurtalı ve tahinli ( burada tahanlı deniyor) favorimiz oluyor. Ardından yol üstü leblebi , bıçak ve toprak güveç kap alışverişi için Serinhisar ilçesinde mola veriyoruz.(9) Bagajımızı doldurup, Acıpayam ilçesi yüksek rakımda bulunan Keloğlan mağarasına yöneliyoruz. (10) Acıpayam Mallı Dağı’nın doğu yamacında yer alan içerisinde çok miktarda dikit, sarkıt ve sütun bulunan mağara, yöre halkı arasında saç ve sakal sağlığı için iyi geldiğine inanılıyor, adı da burdan geliyor. Belediye işletmesi olan tesisin geniş bir verandasında dağ manzarası eşliğinde yeşil erik, çay kahve molası veriyoruz. Araçta müze kart uygulamanızı aktifleyerek , Kibyra antik kentine yöneliyoruz. (11) Antik Çağ Anadolu’sunun en görkemli eserlerinden olan bu kent devasa bir stadyum barındırıyor. Yol üstü Çavdır ilçesinde saç- kavurma molası (12) verip Konaklama için Burdur Tefenni ilçesinde yer alan otelimize (13) geçiyoruz. Yüksek rakım olan otelde gece şömine ve ateş çukurunda ısınıyoruz. İyi bir uyku sonrası kahvaltı, otelin traktör müzesi ve lavanta bahçesinde soluklanıyoruz. Rotamızı Türkiye’nin Maldivleri olarak da anılan Salda gölüne (14) çeviriyoruz. Beyaz ve mavinin birleştiği bu gölde uzun bir yürüyüş ve fotoğraflana sonrası, Türkçemize keçileri kaçırmak deyimini kazandıran Burdur İnsuyu mağarasına (15) yöneliyoruz. Harika bir atmosferi olan mağarada , kalker tortulanmalarından oluşmuş sarkıt ve dikitler bizi şaşırtıyor. Sıradaki rotamız Burdur doğa tarihi müzesi (16). Eski Kavaklı Rum Kilisesi binasının onarılıp teşhir tanziminin yapılarak oluşturulan bu müzede Burdur’un Kemer İlçesi Elmacık Köyü’nde yapılan fosil kazılarında ortaya çıkan dev bir Mamut güney filine ait iskelet ile tarih öncesi canlılara ait kalıntılar sergilenmekte. Acıkan ekiple Burdur klasiği olan Burdur şiş için Şişçi Mücahit’e (17) yöneliyoruz. Keçi ve sığırın kaburga eti ile hazırlanan bu şiş kolayca pişiyor. 6 adet şiş ile porsiyonlanan şişleri yanık ayran ile yiyerek gezinin son ayağı için lavanta ve gül cenneti olan Isparta Kuyucak ilçesine yöneliyoruz. Burdur gölünü solumuza alarak Senir ilçesi üzerinden kısa fakat bozuk satıh bir dağ yolunu tercih ediyoruz. Yol boyu gül bahçelerinin cazibesi ile, fotoğraf ve yürüyüş molası veriyoruz. Yurdum insan ufaklığımızın gofret ikramını , bahçeden mis kokulu güller ile ödüllendiriyor. Senir’ li Hasan amca navigasyonunuzun çekmediği yerde, lavanta köyünü eliyle yön veriyor. Yolumuz devasa yeşilden maviye dönen lavanta bahçeleri ile sonlanıyor . ( 18-19) Yürüyüş, fotoğraf ve gül ve lavantanın envai çeşit alışverişi sonrası eve dönüş yoluna düzülüyoruz. Afyon’ da yemek( 20) sonrası; kaymak , manda loru, haşhaş ezmesi, kaymak, vişneli kadayıf , sucuk alışverişi de ekliyoruz. Dönüş yol üstü Pamukova kabak tatlısı ile final yapıyoruz(21).

1. Köfteci Yusuf Susurluk otoban tesisleri
2. Yalçın Babaoğlu çiftliği- Karahayıt- Pamukkale Denizli- +90 506 179 21 21
3. Kebapçı Baki- Merkezefendi – Denizli. +90 533 249 33 11
4. Hacı Şerif -Merkezefendi- Denizli +90 0258 264 23 74
5. Adem -Pira otel – Karahayıt Denizli +90(258) 264-7964( Alternatif konaklama önerisi: * Angels Park Otel:+90(258) 268 22 33 * Bağbaşı yaylası Bungalov evleri:+90 258 213 28 28
6. Tabea baklava ve çikolata +90 (0258) 265 29 29.
7. Kaklık mağarası- belediye işletmesi-Honaz- Denizli +90 25881131 07
8. Elmalı Pide – Tavas-+90 258 613 04 66
9. Serinhisar Leblebi çarşısı+90 530 876 61 94
10. Keloğlan mağarası Acıpayam- belediye tesisleri- +90 (530) 268 48 66
11. Kibyra antik kenti- Horzum – Gölhisar – Burdur +90 248 233 10 42
12. Can Taner Et lokantası- Çavdır- Denizli +90 543 313 36 12 ( *Balık sevenler için alternatif: Çameli Şelale Restaurant: +90 507344 65 70)
13. Tefenni Villas:Tefenni – Burdur +90 531593 50 50 ( *Alternatif konaklama: Çameli Tas Konaklar , Çameli, Denizli- +905312869936, ( gezgin tavsiyesi; Bu bölgeler yüksek rakımda yanında mont ve bere bulundurun)
14. Salda Gölü Tabiat Parkı- + 90 507 344 65 70 ( *Kuş fotoğraflamayı sevenler için Burdur yol üstü Yarışlı gölü ‘ de gezgin tavsiyesi)
15. İnsuyu Mağarası belediye tesisleri -+90 248 277 20 77
16. Burdur Doğa tarihi müzesi+90 248 233 11 42
17. Şişçi Mücahit-Burdur- Küçük Sanayi Sitesi +90 248234 29 29
18. Lavanta Durağı- Kuyucak- Isparta +90 543 805 77 64
19. Lavanta Evi- Kuyucak – Isparta +90 543 749 66 05
20. Numan Usta- Afyon- +90 (532) 658 69 63
21. Tunatan tesisleri – Pamukova +90 264 567 07 77

Tur rotası için Ahmet Aycan ve Dr. Abdurrahman Nezih Yıldırım’ a; geziye eşlik eden Ezer ailesine teşekkürler.

Selam ve dua ile ….
Prof. Dr. Zekeriya Nurkalem.
Gezgin Gurmeyiz editörü
Kardiyoloji Uzmanı

[Best_Wordpress_Gallery id=”41″ gal_title=”Göller Bölgesi Turu-2″]

Makale Kategorileri:
Gezilerimiz · Haberler

"Ya yemek yiyorumdur, ya da ne yiyeceğimi düşünüyorum"